Hogyan csináld a “lefele néző kutya” pózt?

Nincs olyan jógagyakorlás, amiben ne szerepelne a lefele néző kutya póz.

Kezdő jógázóknak kimondottan megterhelő lehet, annak ellenére, hogy ez egy pihenő póz.

Sok gyakorlómnál veszem észre a hibákat, amiket nagyon sokszor kell kijavítanunk. Nem véletlen, hiszen több tényezőre is oda kell figyelnünk ahhoz, hogy helyesen végezzük el a gyakorlatot.

Nem elég magát a pózt “betanulni”, azonosulni is tudni kell vele, valamint a légzésünkre is oda kell figyelni, ahhoz, hogy tényleg pihenésként éljük meg ezt a gyakorlatot.

A leggyakoribb hibák:

lefele néző kutyapóz - rosszul

Ahogyan a képen is láthatod, a hát görbe, vállak felcsúsznak, a fej feszes, erőlködő benyomást kelt az egész póz.

Meglepő, de a legtöbben így csinálják. Sokan nem tudják a lábakat egyenesen tartani, ezért a térdek is behajlítva vannak, ami nem baj, de a hát pozícióját korrigálni kell.

lefele néző kutyapóz - hajlított lábakkal

Ha nem tudod kinyújtani a lábaidat, semmi gond! Figyelj a hátadra, hogy egyenes legyen. A mellkasod legyen nyitott, vállak leszorítva, karok egyenesek, aktívan tartják a felső tested, fej lazán lóg, has behúzva felfelé.

Idővel lazulnak majd a combhajlítóid is, ha rendszeresen gyakorolsz, és ki fogod tudni nyújtani a térdeidet is.

teljes lefele néző kutyapóz

Ha elérted azt a szintet, hogy kinyújtsd a lábaidat, figyelj rá, hogy csípő szélességű terpeszbe állj, a térdkalácsok legyenek felhúzva, combizmok feszesek, sarkakkal tolj lefelé a talaj irányába, hogy az belepréselődjön a szőnyegedbe. Utóbbihoz valószínű ismét idő kell majd, de a rendszeres gyakorlás meghozza a gyümölcsét!

A lefele néző kutya póz:

  • megmozgat minden izmodat
  • nyújtja a lábakat
  • nyújtja a törzs izmait
  • nyitja a mellkast
  • lazítja a túlfeszült nyaki izmokat
  • formálja a karjaidat és a lábaidat
  • nem csak az ízületeket, de a csontokat is erősíti
  • tehermentesíti a medencét
  • frissíti az elmét
  • emésztésjavító hatású
  • megszabadít a stressztől
  • javítja a légzést és segít tudatosítani azt.

Biztos vagyok benne, hogy legalább egy illik rád a felsorolás közül és örülnél neki, ha az adott panaszod megszűnne, vagy javulna.

Alkalmazd rendszeresen ezt a pózt, akkor is, ha csak egy gyors átmozgatásra van időd!

Vissza