Vegán chilis bab

Ez a recept konkrétan 5 percembe telt. Nagyon gyors és laktató.

Igazi rohanós napokra való, vagy nyárra, amikor olyan meleg van, hogy 5 percél tovább nem akarod fűteni a konyhát az ételkészítéssel.

Ráadásul finom is, így teljes az öröm!

Nem is volt sok időm pepecselni, mert a család elment biciklizni, nekem meg maradt kb. 1 órám magammal foglalkozni, amit nem tölthettem el a konyhában ácsorgással, de az éhséget mégis csillappítani kellett valamivel, amihez nem akartam egy gyors, egészségtelen megoldást választani.

Nem is volt itthon sok minden, egy kis fagyasztott kukorica, megláttam mellé a babkonzervet és már tudtam is, hogy mi kell nekem!

Thai jellegű tészta

Lássuk is a receptet!

    Hozzávalók:
  • Egy fél konzerv kukorica, vagy fagyasztott kukorica
  • Egy konzervnyi vörös vesebab
  • 1 gerezd fokhagyma
  • paradicsompüré, kb. 2-3 ek.
  • bors
  • oregánó
  • bazsalikom
  • köménymag
  • fahéj
  • chili
  • Jázmin rizs a tálaláshoz
  • Elkészítés:

    A kukoricát, ha fagyasztott, gyorsan melegítsd fel, majd add hozzá a lecsöpögtetett babot. Ha konzerves kukoricát használsz, szűrd le és egy pici maradék levével tedd a serpenyőbe a babbal, hogy legyen alatta egy kis víz is.

    Kezdd el melegíteni. Ha elkezd sercegni alatta a víz, mehet hottá a paradicsompüré és minden fűszer, ízlés szerinti mennyiségben.

    A fahéj nagyon jó ízt ad neki! Ebből elég egy kevéske is. Én gyakran használom, főleg a paradicsomos ételekben, mert nagyon jól kihozza az ételeket és lesz tőle egy különleges varázsa.

    Nekem a chili nagy mumus, mert semennyire nem bírom a csípőset, ezért én kihagytam, úgyhogy valójában az én babom "csak" bab, mert nem is chilis :) de az összhatás meg van és az íze nagyon jó!

    Jázmin rizzsel tálaltam, de valamilyen gluténmentes tésztával is el tudnám képzelni, pl. orsó vagy fussili formájúval. A tetejére sörélesztő pelyhet szórtam, de ez nálam lassan alap minden sós ételre, annyira szeretem!

    Jó étvágyat!

    Vegán chilis bab jázmin rizzsel

    Ui.: Használhatsz rendes babot is, de előtte áztasd be. Ha valamilyen egészségügyi panaszod van, pl.: pajzsmirigy betegség, vagy nehézfém telítettség, előnyösebb, ha áztatod a babot és fagyasztott kukoricát használsz, hogy elkerüld a konzervvel való érintkezését az ételnek.

    Ha megfigyelted, nem adtam hozzá semmilyen zsiradékot, ezért ez a recept nem csak, hogy vegán, de teljes értékű is (TÉNÉ-teljes értékű növényi étrend). Ha az elejét a szokásos hagyma pirításos módon szeretnéd kezdeni, de tartanád a TÉNÉ-t, akkor az olaj helyett egy kevés vízen pirítsd, amit folyamatosan adagolsz alá, ha szükséges. Ezzel "megkerülöd" az olaj/zsír hozzáadását, ami bizonyos diéták esetén előnyös lehet.

    Személyre szabott étrendért, személyre szabott receptekkel, kattints ide: Program csomagok.

    Vissza