Szénhidrát csökkentett termékek

Ezekre a termékekre mindenki úgy rá van pörögve, mintha ez lenne a megoldás az egyébként káros táplálkozásra.

Kezdjük az elején. Tudod, hogy mitől lesz szénhidrát csökkentett?

Járjuk körbe egy kicsit jobban:

Mi a szénhidrát?

Röviden leegyszerűsítve, szén, oxigén- és hidrogén tartalmú szerves vegyület.

Szénhidrát csökkentett termékek

A különféle ch csökkentett termékek általában liszt alapúak. Pékáruk, kekszek, tészták, stb.

Gyümölcsöket nem kapsz ch csökkentve. Miért?

A tudósok a laboratóriumokban nem úgy legózzák ki a ch csökkentett termékeket, hogy a búzalisztet atomjaira bontják es kivonják belőlük a szénhidrátokat, hogy te lefogyj.

Drágák az ilyen termékek, de nem azért mert ennyire tudományos munka áll mögötte.

Általában sajnos az online shop-okban nem mindig tüntetik fel, hogy egyébként mitől lett ch csökkentett az adott termék, mennyivel van csökkentve, vagy egyáltalán mihez képest lett csökkentve.

A ch csökkentett lisztkeverékeket jó esetben a búzaliszthez mérten részben vagy egészben kicserélik más, alacsonyabb ch tartalmú gabonafélék lisztjeire. Legalábbis ez lenne az ideális.

Ha lapozol, látsz két összetevő listát tápanyagtáblázattal. Az első egy ch csökkentett lisztkeveréké, a másik egy graham búzalisztté.

Ch csökkentett lisztkeverék Graham búzaliszt

Valóban kevesebb a lisztkeverék ch tartalma. De nézzük csak meg, hogy miért! Ha csökken a ch, vele együtt arányosan kell, hogy nőjön a zsír vagy a fehérje, esetleg mindkettő.

Esetünkben mindkettő nőtt.

Ha megnézed az összetevőket, láthatod, hogy a lisztkeverék felének összetevőit vélhetően be sem tudod azonosítani. A növényi zsírt nem részletezik, de ez legtöbbször pálmazsír vagy repceolaj. És ez is tartalmaz búzalisztet nem mellesleg, csak éppen kevesebbet, mint egy sima liszt. Helyette telenyomták tömegnövelő szerekkel. Gondolom rémlik valami, arról, hogy a pálmazsír meg a tömegnövelő szerek nem a legjobbak.

És, hogy akkor most melyik a jobb?

Személy szerint ez a kettő közül semelyiket sem javasolnám több okból kifolyólag, ami ide már nem fér ki.

De nyugalom, egy csomó más féle liszt van, amiket bátran lehet használni!

Hüvelyesek

Ne arra törekedj, hogy a ch legyen csökkentve, hiszen láthatod, hogy helyette mennyi minden mást juttatsz a szervezetedbe, amiket nem kéne.

Arra törekedj, hogy az egész étrended zsírtartalma ne haladja túl a napi szükséges zsírbeviteledet, valamint ügyelj arra, hogy “jó” zsírokat fogyassz!

A fehérjét sem kell túltolni, annak is meg van a napi limitje, nem a fehérjétől fogsz lefogyni és nem ettől leszel atomizmos sem.

Keverj magadnak lisztkeverékeket, de a legjobb, ha a minél kevésbé finomított liszteket választod, mindenféle adalékanyag mentesen és csökkented a napi zsírbeviteledet!

A ch kell, csak nem mindegy, hogy milyen formában‼️

Személyre szabott étrendért, személyre szabott receptekkel, kattints ide: Program csomagok.

Vissza